10.31.2008

Ho Chi Minh – prezidents, kurš dzīvos mūžīgi!

Uz ielas redzētie plakāti ar Ho Chi Minh portretu, kā arī viņa attēli skolās un iestādēs ieguva pavisam citu nokrāsu dienā, kad Giang mani aizveda uz Ho Chi Minh mauzuleju. Vēlāk arī noskatīties ik vakaru notiekošo goda sardzes gājienu plkst. 21:00, kur mūzikas pavadījumā tā ierodas, lai noņemtu no masta Vjetnamas karogu (karogs mastā atkal tiek pacelts no rīta plkst. 6:00).
Šī ceremonija man likās īpaša, jo bija tik patriotiska (?!). Visapkārt sapulcējušies vjetnamieši un daži tūristi, lai to noskatītos. Tajā brīdī gaisā virmoja pavisam cita aura, ko vārdos grūti aprakstīt. Pēc tam man Giang pastāstīja, ka dziesmas, kuras skanējušas ceremonijas laikā, ir sacerētas par godu Ho Chi Minh. Vjetnamiešiem vispār esot daudz tādu dziesmu, kurās apdzied viņu. Arī bērnu dziesmās viņa vārds mīt.
Šodien man kaut kā tieši vairāk gribējās uzzināt, ko īsti vjetnamiešiem nozīmē Ho Chi Minh. Ar mazu nedrošību vērsos ar savu jautājumu pie Giang. Viņa atbildēja: “Man, šķiet, ka neviena cita valsts pasaulē nemīl tā savu prezidentu, kā vjetnamieši Onkuli Hō*. Viņa izteikumi ir izvietoti daudzās iestādēs, un cilvēki tos ievēro un tiem seko.” Tad viņa man jautāja: “Vai zini kāpēc tik daudzi vjetnamieši vingro no rītiem un vakaros? Tāpēc, ka Onkulis Hō pirms savas nāves visiem ieteica vingrot, lai būtu veseli.” Man acu priekšā zibēja parkos skrienošie, ātri ejošie, dažādu vingrojumu pildošie cilvēki – viņi seko Ho Chi Minh.
Šī saruna piešķīra manai dienai citu krāsu. Gribas zināt un saprast vēl vairāk par dzīvi šeit.
* Vjetnamieši tā draudzīgi dēvē Ho Chi Minh, tādā veidā simbolizējot viņa tuvo lomu katra vjetnamieša dzīvē.

3 komentāri:

Danute teica...

Jā, par šo es arī gribu zināt vairāk! Ļoti interesanti!

Anonīms teica...

vai onkulis Ho ir patiesāk kā vectētiņš Ļeņins?!

Anonymous teica...

Sveiki visiem, mani ir samelojuši tik daudzi uzņēmumi, kuri apgalvoja, ka ir īstie aizdevēji, taču visi mani centieni ir bijuši veltīgi, es esmu zaudējis vairāk nekā 3500 eiro viltus aizdevējiem, kuriem apgalvo, ka nav tādi, kādi viņi ir. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar pareizo aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņiem aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, nebaidoties sazināties ar viņiem pa e -pastu: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447883183014